Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z sesji VII.
4.
Wybór Sekretarza obrad.
5.
Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad.
6.
Interpelacje i zapytania radnych.
8.
Informacja Burmistrza o pracach między sesjami.
9.
Informacja Przewodniczącej Rady o pracach Rady między sesjami.
10.
Funkcjonowanie oświaty w Gminie Orzysz w roku szkolnym 2023/2024.
11.
Podatki i opłaty lokalne na 2025 rok.- projekty uchwał w sprawie :
a)
zwolnień od podatku od nieruchomości ;
b)
określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;
c)
obniżenia ceny skupu żyta – przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Orzysz;
12.
Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a)
przystąpienia Gminy Orzysz do Międzynarodowego Stowarzyszenia „ Cittaslow Międzynarodowa Sieć Miast Dobrego Życia” ;
b)
przystąpienia Gminy Orzysz do Stowarzyszenia Uzdrowisk Warmii i Mazur;
c)
uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębach geodezyjnych Pianki, Grądy, Aleksandrowo, gm. Orzysz ;
d)
zmieniająca uchwałę w sprawie zasad przeprowadzenia naboru wniosków o zawarcie umów najmu lokali mieszkalnych w ramach pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania;
e)
zaopiniowania wniosku o uznanie lasów za ochronne położonych na terenie gminy Orzysz, będących w zarządzie Nadleśnictwa Maskulińskiego;
f)
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Orzysz na lata 2024-2036;
g)
zmiany budżetu Gminy Orzysz na rok 2024.
13.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
14.
Odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
15.
Zamknięcie obrad VIII sesji.